اهمیت پارچه در دوخت مانتو

بحث پوشش و لباس مساله ایی رایج بین بانوان است اینکه چه مدل لباس ، مانتو با چه طرح و رنگی رو بپوشم مساله ایی آشنا برای همه ی بانوان است  در کشور  ما مانتو در بین بانوان پوششی رایج است از این رو مدل های بسیار زیادی از مانتو با رنگ ها و پارچه های مختلف می توان در بازار دید .

مصرف زیاد مانتو آن را جزء اقلام پر مصرف کرده است و همین عامل سبب رقابت بین کارخانه های نساجی ، طراحان دوخت و مد ، کسانی که در زمینه ی فروش عمده پارچه مشغول به فعالیت هستند ، شده است  و هر کدام سعی دارند که در این رقابت با عرضه بهترین محصولات برنده ی میدان شوند .

نکته ایی که باید در این جا به آن اشاره کرد این است که هر مانتو و هر نوع پارچه ایی برای یک مکان مشخص دوخته می شود، قطعا نمی توان مانتویی را که برای مهمانی مناسب است را در دانشگاه یا محیط کار استفاده کرد .

بر همین اساس مانتو ها با توجه بر مصارفی که دارند در انواع مختلفی هستند مانند ، ساده ، اسپرت ، مجلسی و دانشجویی و …

هر نوع مانتویی برای محیط و مکان خاصی دوخته و تهیه می شود. برای مثال مانتویی که یک خانم با آن به مجلس عروسی می رود با مانتویی که با آن به دانشگاه یا اداره می رود در شکل و دوخت و نوع پارچه مانتویی متفاوت است .

پارچه نخی مانتو

هر چه مانتو دارای جذابیت ظاهری بیشتری باشد و از دوخت شکیل و پارچه ی مرغوبی تهیه شده باشد و ترکیب رنگی مناسبی برای آنانتخاب شده باشد با استقبال بیشتری رو به رو خواهد شد در انتخاب مانتو جنس پارچه و رنگ آن بسیار مهم است مثلا مانتو های ساده ایی که در بازار وجود دارد و از پارچه نخی مانتو برای دوخت آن استفاده شده است در بین خانم ها یه خصوص در فصل گرما با استقبال خوبی مواجه می شود .

درخرید یک مانتو ابتدا چشم خریدار جلب  رنگ مانتو می شود و او را وارد مغازه می کند و چنان چه مانتو جنس پارچه ی خوبی داشته باشد و طرح ، مدل و دوخت خوبی برای مانتو وجود داشته باشد در این صورت است که خریدار را به پرو و نهایتا خرید مانتو جلب خواهد کرد .

در دوخت مانتو باید به این نکته توجه کرد که در یک مانتو باید بین پارچه ی مانتو با نوع مصرفی که از آن می شود تناسب بسیار و هم خوانی  زیادی وجود داشته باشد هر چه این تناسب و سنخیت بیشتر باشد قطعا با استقبال بیشتری از سمت خریدار رو به رو خواهد شد .

در دوخت مانتو مرغوبیت و جنس پارچه بسیار مهم و تاثیر گذار است و می تواند عامل مهمی برای کسب رضایت خریداران باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *