پارچه مانتویی نخی

چگونگی تشخیص پارچه ی نخی از مصنوعی

در ابتدا ‎اگر در زمینه ی تشخیص جنس نخ و پارچه ، اطلاعات و تجربه ی کافی ندارید و می خواهید از غير طبيعي بودن یا طبیعی بودن پارچه یا نخ آگاهی داشته باشید ، یک آزمایش و روش بسیار آسان و کارساز را به شما پیشنهاد خواهیم داد تا بتوانید با آن ، به آسانی به نخی بودن ( اصطلاح عامیانه ) یا موادي بودن (داراي مواد نفتي يا پلاستيك بودن) پی ببريد

‏‎ابتدا نخی بسیار کوتاه را از پارچه یا لباس ، جدا کنید و دقت داشته باشید که با نخ دوخت اشتباه نشود . زمانی که اطمینان حاصل نمودید که نخ جدا شده از بدنه ی اصلی پارچه می باشد ، با یک کبریت یا فندک آن را سوزانده و با دقت به تغییرات آن توجه نمایید . مواردی که باید روی آن هنگام این کار توجه نمایید حالت دیداری هنگام سوزاندن ، بوی حاصل از سوزاندن و باقی مانده ی نخ پس از سوختن می باشد.

این نوع پارچه ها که از نخ تهیه می شود مناسب برای دوخت پارچه مانتویی نخی و هم چنین پارچه نخی پیراهن  است.

‏‎حال مشاهدات خود را با موارد زیر تطبیق دهید.

پارچه مانتویی نخی

‏‎هنگامی که نخ را به نزدیکی شعله برده و الیاف به هنگام نزدیک شدن به شعله و گرما اصطلاحا جمع می‌شوند بدین معناست که نخ از الیاف مصنوعی یا پلی استر تشکیل شده است ، اما پارچه هاي ١٠٠؜نخي در این سیر ، الیاف طبیعی همچون پنبه يا نخ بدون گوله شدن مشتعل گشته و پودر می شوند .

‏‎باقی مانده ی نخ پس از خاموش شدن شعله

‏‎در مواد طبیعی معمولا به رنگ خاکستری و بسیار ناچیز است ولی در نخ هایی با الیاف مصنوعی این باقی مانده سفت ، گوله وحالت نایلون سوخته به خود می گیرد.

پارچه های نخی برای تولید پارچه نخی مانتویی بسیار طرفدار دارد وبانوان از این نوع پارچه ها به خوبی استقبال می کنند .

‏‎بوی سوختن نخ

‏‎در تشخیص جنس نخ و پارچه،  هر نوع از الیاف نخ  به هنگام اشتعال، دارای بوهای متفاوتی می باشند که به ترکیب و جنس الیاف آن برمی گردد. بوی سوختن نخ های پنبه به دلیل پایه ی گیاهی آنها ، تقریبا شبیه به بوی سوختن چوب یا کاغذ است ، بوی سوختن  پلی استر يا مواد نفتي کاملا متفاوت است و به علت داشتن ترکیبات آروماتیک(معطر) بویی شبیه بوی شیرینی (پشمک) از خود ساطع خواهند کرد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *